een dag waarop er normaal wordt gewerkt: de winkels, de administraties enz. zijn open. Het kan om iedere kalenderdag gaan, behalve om zaterdag, zondag of een wettelijke feestdag. Opgelet! In het arbeidsrecht en sociale zekerheid wordt de zaterdag wél als een werkdag beschouwd.
Gerelateerde vragen
- Betaalt je werkgever je je loon als je ziek bent?
- Kan je werkgever je verplichten om een andere dokter te raadplegen als je ziek bent?
- Wat gebeurt er als je je belastingen niet betaalt?
- Wat is beslag op je inkomsten?
- Hoe verloopt de procedure van het re-integratietraject?
- Wat zijn de regels en de termijnen bij het ontslag om dringende reden?
- Hoelang duurt de opzeggingstermijn als je wordt ontslagen?
- Moet je je ontslag op het einde van de maand indienen?
- Hoelang duurt de opzeggingstermijn als je zelf ontslag neemt?
- Wat gebeurt er als het 2de OCMW, waarnaar je bent doorverwezen, zich onbevoegd verklaart?